SHEfalis Musikstipendium

SHEfalis MUSIKSTIPENDIUM , instiftat 2012

Stipendiet är på 1000:- (500:-/elev) och ska delas ut på sommaravslutningen till två elever i 9:an, en flicka och en pojke, som visar musikalisk talang, passion och engagemang i såväl utövande som framförande, instrumentalt och/eller vokalt och det är skolans musiklärare som utser kandidaterna.

Bakgrund:

"Jag började på skolan 1994 i ett kulturprojekt med sång, teater, dans och bild, självförtroendeträning och föräldrakurser mm. Efter drygt 3 år med projektet anställdes jag som lärare framför allt i engelska och det fortsatte jag med fram till pensioneringen 2012.

Att instifta ett stipendium var dels som ett tack för tiden på Gottsundaskolan men också en möjlighet att få uppmuntra talangfulla elever, och inte minst ge mig en anledning att få återvända till bästa skolan en gång om året för att dela ut stipendiet!"

Uppsala den 12 juni 2012

SHEfali Molander