Arbetsenhet 6

Lärarna i ae 6

Besök på Bror Hjorts hus

181011_brorhjort_6(2018-10-11)

Idag har en grupp elever från årskurs 6 varit på Bror Hjorts hus. Eleverna har målat, jobbat med modellera och löst uppgifter relaterade till konstnären Sara Lundberg.

/lärarna i ae 6

Lärakännadag för årskurs 6 på Gottsundaskolan

180926_lärakännadag_6

(2018-09-26)

Alla elever fick visa ett foto som symboliserade den egna personligheten och berätta något om sig själva för andra elever och lärarna. Efter detta var det dags för speeddating! Under 60 sekunder skulle alla ta reda på så mycket som möjligt om kompisen mitt emot, innan det var dags att rotera åt vänster och möta en ny kompis.

Sen var det dags för tidsordningen där samarbete och uppskattning av "när" var i fokus. När uppfanns egentligen hjulet? Kom blixtlåset innan röntgenapparaten eller efter den första bilen?

Dagen avslutades med en tipsrunda med 30 frågor om lärarna i enhet 6. Vem av lärarna har gått på fel bröllop? (ja det har hänt på riktigt) Hur många språk talar Mohammed? Vad heter Emmas dotter? Vilken storlek har Cissi egentligen på fötterna? Fint pris till laget med flest rätt utlovas på måndag!

Innan eleverna gick hem blev det gofika med bulle, saft och kaka i hemklassrummen. Summa summarum, en riktigt rolig dag där alla lärde sig något nytt om någon annan i årskurs 6!