Åk 9 mot personalen i fotboll

(2015-06-04)

Fotboll 4 juni 2015Idag genomfördes årets lärarmatch mot eleverna. Nytt för i år var att det genomfördes två matcher där det var två tjejlag som möttes i den första matchen och i den andra matchen var det blandat pojkar och flickor.

I den första matchen tog flickorna från åk 9 ledning redan efter 15 sek genom en fin soloprestation av Louise Zetterling. Det lärarlaget kvitterade ledningen genom den notoriske målskytten Sara Fessé och gick därefter upp till en 2-1 ledning genom fixstjärnan Marina Söderholm. Lagens chanser avlöste varandra och till slut hittade elevlaget nätmaskorna bakom den duktige keepern Matilda Leal (inlånad från åk 7). Matchen slutade 2-2 och det får ses som ett rättvist resultat.  Detta var förhoppningsvis starten på en kommande tradition. Ett stort tack till alla elever som ställde upp.

Fotboll 4 juni 2015I match två öppnade elevlaget starkt med ett stort bollinnehav men lärarna spelade väldigt disciplinerat och låg rätt i positioner och lät eleverna rulla bollen mellan varandra. Men efter ca 10 min så blev det ett olyckligt ihopslag av lärare vilket öppnade upp för Backer som gjorde 1-0 till eleverna. Lärarna flyttade upp positionerna efter målet och det resulterade i en kvittering genom Christian Ekholm som kunde styra in bollen efter ett skottförsök av Johannes Häggkvist. Resultatet i halvtid var 1-1, vilket var fullt rättvist. Eleverna bytte ut hela laget i halvtid och det märktes att det kom in lite pigga ben. De förde spelet och lärarna försökte förlita sig på kontringar genom att hitta den ständigt djupledslöpande Jonas Forsberg. Men till slut orkade inte lärarna stå emot utan Alexander Abrahamsson fick på en strumprullare efter ett inlägg och gjorde 2-1 och efter det utökade Gabriel Jansson till 3-1.

Vi lärare kan inte annat än gratulera eleverna till en välförtjänt seger. Efter ett SM-Guld och en seger över lärarna så är detta en vår som eleverna sent kommer att glömma, frågan är ju bara vad de rankar högre..?

4 juni 2015