Skolavslutning den 10 juni 2015

(2015-06-11)

Skolavslutning 10 juni 2015Onsdagen den 10 juni var det skolavslutning på Gottsundaskolan. Först ut var årskurserna 6 och 7 och därefter var det 8:ornas och 9:ornas tur.

Det var fina och glädjefulla avslutning med sång- och musikframträdanden i Gottsundakyrkan. Elevrådets styrelse avtackades med biobiljetter och applåder. Mest högtidligt var det förstås för eleverna i 9:an som nu lämnar Gottsundaskolan. Bland annat delades stipendier ut till sju elever i årskurs 9.

Elever, enhetsledarna och rektor höll tal och både elever och lärare stod för underhållningen. Det hela avslutades med en överraskande dansshow med lärarna i årskurs 9.

Stipendiater 10 juni 2015Årets stipendiater för "Passion for Results Award", instiftat av Alok Alström, är Tasnim Nael Ali Abujazar (9D) för Drive, Oskar Nilsson (9B) för Leadership, Hanna Tynelius (9A) och Emma Östlund (9D) för Intellectual Ability och Agnes Sikström (9C) för Personal Impact. Stipendierna delades ut av Alok Alström.

SHEfalis musikstipendium gick i år till Agnes Miller (9D) och Olle Burman (9C).

Läs mer om Gottsundaskolans stipendier.

11 juni 2015