Gottsundamilen 2015

Gottsundamilen 2015(2015-09-09)

Gottsundamilen genomfördes för tredje året i rad den 8 september, numera en tradition på Gottsundaskolan. Solen sken och temperaturen var behaglig att springa i, tyckte löparna. Precis som vid de två tidigare "milarna" var stämningen hög och eleverna laddade inför uppgiften.

Gottsundamilen är ett motionslopp där deltagarna i första hand tävlar mot sig själva. Prestationen är att ta sig runt banan och avverka en mil - alla som lyckas med det är vinnare!

För en del är det ändå viktigast att få en bra placering. Tätstriden blev hård mellan en av eleverna och en av lärarna, det längsta strået drog eleverna genom Benjamin i 9A och läraren Sepand fick en hedrande andraplats. Efter denna duo kom två elever till från årskurs 9, Leonardo i 9A och Julius också i 9A. Snabbaste tjejen var Nora i 8C, Thea i 7A kom tvåa och Emma i 8A kom på en tredjeplats. Bästa lärare i damklassen blev Josefine.

Tack till idrottslärarna för en väl genomförd Gottsundamil!

9 september 2015