Tjejerna vidare i Skol-SM!

(2015-09-25)

Våra tjejer på skolan spelade Skol-SM:s första omgång under fredagen på Valsätra konstgräs och kunde genom två övertygande segrar ta sig vidare till nästa omgång. I den första matchen slog vi Tiundaskolan med 4-0 och den segern borde ha blivit avsevärt större om vi förvaltat alla målchanser bättre. Tiundaskolan mötte sen Nybyggeskolan från Västerås och den matchen vann västeråstjejerna med 5-1 vilket innebar en direkt avgörande match för oss mot dom.

Trots att Nybyggeskolan var överlägsna rent fysiskt var dom chanslösa för fotbollsmässigt var vi överlägsna och vi kunde vinna med 4-0 även där. Bra spel matchen igenom med fint passningsspel och få tillslag. Mycket glädjande här var att tre av målen gjordes av tjejer från årskurs 7, Wilma Ahlström 1 och Thea Nyberg 2, resterande mål gjorde Rebecka Åkerblom. Spännande att se vad det blir för skolor vi får möta i nästa omgång.

Tisdag nästa vecka kliver killarna in i turneringen och de spelar mot Gimo borta.

Följande spelare deltog:
Mathilda Leal Mv (åk 8)