Två vinster i Skol-SM

(2015-10-20)

Killarna spelade under onsdagen ytterligare en omgång i skol-SM. Hemma på Valsätra konstgräs mötte man först Tiundaskolan och vann med 2-0 efter 0-0 i halvtid. Trots ett stort spelövertag var det svårt att få hål på motståndarna och de var heller inte helt ofarliga i sina kontringar. Till slut kom dock målen och det var en rättvis seger även om spelet var långt ifrån bra. Långsamt, för många touch och omständigt. Domarhagsskolan från Avesta slog Tiunda utan problem med 7-1 så det innebar en avgörande match mot masarna. Nu var vi mer på tårna och det här blev en riktigt bra fotbollsmatch. Mållöst i halvtid, men i andra brakar det loss. Lagen följdes åt till 2-2 med oss i ledning två gånger, men sen sprang vi ifrån och kunde vinna komfortabelt med 5-2. En klart bra insats och ett helt annat spel än i första matchen. Nu ser vi fram mot nästa omgång som vi säkert får spela på bortaplan.

Ola

20 oktober 2015