Tjejerna ute ur SM

(2015-10-23)

Tyvärr blev det stopp i skol-SM för tjejerna när de i fredags (23 oktober) mötte Aspuddens skola och Mellringeskolan från Örebro på Aspuddens IP i Stockholm. Mot Aspudden spelade vi riktigt bra, men vägde lite för lätt fysiskt och det var inget att säga om resultatet som blev 0-4 efter 0-1 i halvtid. Rent spelmässigt stod vi upp bra, men motståndarna var snabbare och starkare och även bra i fotboll.

I andra matchen mot Mellringe låg vi under i halvtid med 0-1 och det var riktigt missvisande. Vi brände massor av chanser och med normal utdelning hade vi gjort minst tre mål i första halvlek. I andra gick luften ur när de gjorde 2-0 och då syntes det att två matcher i rad är tufft.

Hur som helst all heder till tjejerna som fått fyra nyttiga matcher mot tufft motstånd och gjort det riktigt bra.

Ola

23 oktober 2015