Årets volleybollmatch avspelad

Volleyboll torsdag 17 december – niorna mot lärarna

Volleyboll 151217Vi har två idrottsliga traditioner på Gottsundaskolan där elever möter lärare, och det är niornas matcher mot lärarna i volleyboll och fotboll. Sen vi introducerade fotbollsprofilen så har eleverna ofta vunnit klart i den årliga fotbollsmatchen, men volleybollmatcherna innan jul har som regel varit jämna. De senaste två-tre åren har dock eleverna stått som segrare även i volleybollen.

Inför årets stora begivenhet hade 27 elever anmält intresse så Josefine anordnade en ”förturnering” bland eleverna, där de två finallagen utsågs som motståndare till lärarlaget, som detta år bestod av 11 spelare.

Nytt för i år var att eleverna kunde vara på läktaren när de hejade på i den nybyggda idrottshallen. Det var ett lyft och från och till kunde hejaramsor höras eka genom hallen.

Volleyboll 151217Båda matcherna blev mycket jämna! Det var först till 25 poäng som gällde, men båda matcherna pågick längre än så eftersom man var tvungen att vinna med två poäng. Det hade kunnat sluta hur som helst, men det slumpade sig så att lärarna vann båda matcherna: den första med 26-24, den andra med 27-25.

Oavsett slutresultat så kunde både spelare och publik glädja sig åt välspelade matcher med flera långa och spännande bolldueller!

Från lärarperspektiv var det lite kul att få vinna volleybollmatcherna, eftersom vi med stor säkerhet vet hur det kommer att sluta i fotbollen framemot sommaren…

18 december 2015