Melker i blågult!

Melker NetinderMelker Netinder i 9A är uttagen till det alpina juniorlandslaget och ska åka till Slovenien nästa vecka för att tävla i Pocal Loka. En stor ungdomstävling som har 40 år på nacken och vi på skolan är mycket stolta över att Melker lyckats bli uttagen. Det här är första gången han blivit uttagen och han lyckades som en av sex killar slå sig in.

Melker åker alla dicipliner, dvs slalom, storslalom, super-G och störtlopp. "Melle" har två idrotter, fotboll och utförsåkning, går i fotbollsklass, spelar i Sirius Akademi och sköter skolan galant trots att han är uppe i fjällen och tränar i stort sett varje helg.

Alla vi på skolan önskar stort LYCKA TILL och avslutar med ett gott råd: Åk snabbast av alla, grensla inte och stå på benen!

4 februari 2016