Friluftsdag i Romme Alpin

Romme februari 2016På tisdagen i veckan före sportlovet åkte en stor grupp elever och lärare till Romme Alpin för en dags skidåkning. Strax före kl. 7 på morgonen äntrades fem bussar inför avfärden från skolan.

Väl framme stod de flesta i kö en bra stund för att hämta sina hyrskidor. Sedan blev det full fart i backarna. Det var en hel del nybörjare som fick sina första lärdomar i nybörjarbacken. Många av dem syntes senare i de större backarna, med ganska bra koll på hur man svänger och bromsar.

Det blev en fantastisk vinterdag med strålande solsken från en klarblå himmel. Temperaturen låg på ett par minusgrader och nästan ingen vind, bättre förutsättningar för skidåkning kan man inte önska i februari.

Tack till idrottslärarna som organiserat det hela!

18 februari 2016