Final i skol-SM!

Under fredagen spelades semifinalen i skol-SM på Österängen och  Gottsundaskolan kvalificerade sig för final andra året i rad. Nu finns alltså chansen att försvara fjolårets titel.

I den första matchen mötte vi Deltaskolan från Haninge/Handen och den slutade med en 2-0 seger. En ganska jämn match med chanser åt båda håll, men efter mål av Benji Kimpioka och Leo Garroz i den andra halvleken kunde vi vinna en tuff och jämn match. I den andra matchen mötte Deltaskolan Björksätraskolan från Sandviken. Också det en jämn match där utvilade Sandviken kunde vinna med 2-1 vilket borgade för en direkt final mot oss.

I den avslutande matchen tog vi kommandot direkt och efter ca 15 min stod det 4-0 efter tre mål av Erik Karlstrand och ett av Benji. Med andra ord trodde alla på planen att nu är det klart. Vi slutade spela som ett lag och bollkladd och dribblingar gjorde att Sandviken kunde reducera innan halvlek. De gjorde ytterligare ett mål i inledningen av andra innan Benji ökade till 5-2. Trots det kunde vi inte knyta ihop säcken utan det var en darrig avslutning där vi kom undan med blotta förskräckelsen och vinna med 5-4. Lite trist att det ska behöva bli så, men det är "lärpengar" för unga spelare.

Nu ser vi fram mot finalspelet som enligt rykten går i Göteborg och där ska vi försvara fjolårets SM-guld!

/Ola Rydstrand, tränare

14 mars 2016