Välkommen till Gottsundaskolan höstterminen 2019!

Den här informationen är till dig som vill välja Gottsundaskolan till årskurs 6 eller 7 nästa höst. Valet av skola görs under vårterminen 2019.

De närmsta veckorna besöker vi våra grannskolor för att informera eleverna i årskurs 5 om vår skola och verksamhet. För elever som går på en skola sitt sista år är skolvalet öppet hela januari. Allmän information om skolvalet hittar du här.

Onsdagen den 21/11 klockan 18.30 och tisdagen den 15/1 2019 klockan 18.30 håller vi informationsmöten i Gottsundaskolans matsal (bredvid Gottsundabadets entré), se mer nedan. Då får du träffa personal från skolan som berättar mer om vår verksamhet, självklart ges även möjlighet att ställa frågor. För dig som är intresserad av vår fotbollsprofil så rekommenderar vi också att du deltar i introduktionsträningen på Valsätra konstgräs måndagen den 19/11 klockan 15.30.

Under våren 2019 kommer vi att flytta tillbaka hela vår verksamhet till Gottsunda. Moduler kommer att byggas upp på samma plats där den tidigare skolan fanns. Modulerna kommer att vara utformade på ett sätt så att vi kommer kunna bedriva den undervisning vi vill. Vi kommer att ha tillgång till alla de specialsalar (exempelvis slöjd, NO, hem- och konsumentkunskap) som krävs. Eleverna på Gottsundaskolan förfogar över en personlig dator under tiden på skolan. Vi kommer fortlöpande uppdatera informationen om modullösningen här på hemsidan. Vi ser fram emot att välkomna Er till vår skola i Gottsunda!

Vi är Gottsundaskolan!

181031_skolvalsinfo