Gottsundamilen 2019

Onsdagen den 18 september var det äntligen dags för Gottsundamilen att äga rum! Ett stort gäng glada och peppade elever och lärare samlades på fotbollsplanen för en gemensam uppvärmning för att sedan ta sig runt antingen en 6 km-runda eller en 10 km-runda.

190918_gottsundamilenDet var ett fantastiskt väder och helt perfekta förutsättningar för utomhusaktivitet denna höstdag. Något som deltagarna även fick ta del av var de peppande hejaropen och de hjälpsamma vätskekontrollerna som man kunde ta del av längs med banan tack vare alla funktionärer. Efter kämparinsatsen belönades alla med grillad korv med bröd och festis till det.

För att summera dagen så blev det en väldigt lyckad och glädjefylld dag där både lärare och elever fick möjligheten att genomföra, kämpa och peppa varandra tillsammans.

Vi längtar redan till nästa års Gottsundamil!

/Idrottslärarna på Gottsundaskolan

2 oktober 2019