Välja Gottsundaskolan

Skolvalet till höstterminen 2020 är igång. Valet görs i januari 2020.

Även när du valt skola kan du när som helst under året byta till Gottsundaskolan.

Välja GottsundaskolanAtt byta skola görs genom Uppsala kommuns webbplats eBarnUngdom. Där kan du även hitta andra skolor och jämföra t ex pedagogik och profiler.
Läs om skolval i Uppsala.

När du/ni bestämt att Gottsundaskolan är bästa valet ska även en profil väljas. På Gottsundaskolan finns ett stort och varierat utbud av profiler, se Gottsundaskolans profiler.

Profil väljs genom att fylla i en blankett som skickas hem till alla elever som väljer Gottsundaskolan. Den kommer även att finnas tillgänglig på denna sida. Där fyller du också i vilket språkval som är aktuellt.

Om du undrar något eller om problem uppstår när du gör valet till Gottsundaskolan, tveka inte att höra av dig till oss.