Statsminister Stefan Löfvén besökte Gottsundaskolan

Torsdagen den 9 november besökte statsministern skolan.
171109_statsministerbesökDet var ett stort arrangemang där varje minut var planerad. På Gottsundaskolan anordnades ett lunchmöte med lokala politiker, polischefer, rektor samt en representant från socialförvaltningen, i skolans personalrum. Ett andra möte, med deltagare som är verksamma i området, hölls lite senare i ett klassrum. Mötena handlade om goda exempel på bra verksamheter i Gottsunda samt om problem som måste bekämpas. Intresset för statsministerns besök var stort och bevakades av media.

Stefan Löfvén pratade med eleverna om vikten av att läsa böcker när han besökte 7d:s bokcirkel. Det är viktigt både för att man utökar sitt ordförråd och för att man får ta del av andra människors berättelser och erfarenheter, menade statsministern. Zine i 9d har skrivit en uppsats som handlar om att växa upp i Gottsunda och om att göra egna val. Hon överlämnade den till Löfvén och berättade lite om sina tankar runt det. Här kan du läsa Zines uppsats. (PDF, 69 KB)

Statsministern uppskattade samtalen med eleverna och satte sig en stund i skolans uppehållsrum där fler elever fick en liten pratstund och där många fick möjlighet att ta selfies med Stefan Löfvén. En annorlunda och spännande dag på Gottsundaskolan.

15 november 2017