Daro

Daro går i årskurs 8. Här berättar Daro hur det är att gå på Gottsundaskolan.

Daro

Lärarna hjälper dig att lyckas

Om du vill komma någonstans ska du gå på Gottsundaskolan. Lärarna är engagerade och vill att du ska lyckas. Av skolämnena gillar jag SO mest. Vi har just läst om den industriella revolutionen. Det var intressant.

Jag vill ofta lära mig mer och är ibland lite jobbig mot lärarna, på ett bra sätt. Jag pratar med dem efter lektionerna för att få koll på vad jag kan och vad jag behöver lära mig mer om. Jag vill bli arkitekt.

Går fotbollsprofilen

Jag bor nära och gillar fotboll så för mig var det ett enkelt när jag skulle välja skola. Jag går fotbollsprofilen och gillar det.

Jag får träna på saker som vi inte kör på mina vanliga klubbträningar.

Mycket att göra på rasterna

Det är bra stämning och jag har många kompisar här. Jag trivs överallt och vi har en bra skolgård där det finns mycket att göra.

Oftast spelar jag basket på rasterna. Om det är dåligt väder hänger vi mest inne.

Meja

Elev, årskurs 8

"Vi har så fin gemenskap här på skolan."

Läs intervjun med Meja

Björn Kindlund

Fotbollstränare

"Vår fotbollsprofil är populär och elever från hela Uppsala söker sig hit."

Läs intervjun med Björn

Cecilia Sundgren

Lärare

"Här kan man vara hur man vill och ändå höra till."

Läs intervjun med Cecilia