Meja

Meja går i årskurs 8. Här berättar Meja hur det är att gå på Gottsundaskolan.

Meja

Engagerade lärare och roliga lektioner

Vi har en fin sammanhållning bland lärare och elever. Lärarna är väldigt engagerade och vill att vi ska utvecklas.

Lektionerna är roliga och vi jobbar på olika sätt, till exempel i grupper, digitalt och med korta och längre projekt. Jag gillar franska extra mycket.

Gottsundaskolan det självklara valet

För mig var det självklart att välja Gottsundaskolan. Jag bor i området och trivs bra på skolan. Vi har en fin skolgård som jag tycker om att vara på. Jag gillar också fritidsgården och matsalen. Och det är kul att träffa kompisarna.

Fin gemenskap

Vi har så fin gemenskap här på skolan. Det känns som att vi är tillsammans, allihop.

När jag har slutat på skolan kommer jag att tänka tillbaka på lärarna, att de var ett bra stöd. Jag kommer också att tänka på hur bra vi fick det att funka efter branden. Alla kämpade tillsammans.

Daro

Elev, årskurs 8

"Lärarna är engagerade och vill att du ska lyckas."

Läs intervjun med Daro

Cecilia Sundgren

Lärare

"Här kan man vara hur man vill och ändå höra till."

Läs intervjun med Cecilia

Björn Kindlund

Fotbollstränare

"Vår fotbollsprofil är populär och elever från hela Uppsala söker sig hit."

Läs intervjun med Björn